Mooie wandeling en de markt - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu Mooie wandeling en de markt - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu

Mooie wandeling en de markt

Blijf op de hoogte en volg JanMonique

25 Januari 2017 | Sri Lanka, Habarana

Als eerste willen we iedereen die reageerd ook via mail of messenger op al onze verhalen heel erg bedanken. Het is leuk om alle reactie te lezen.

Vandaag uitgeslapen tot half 10, heerlijk op het getik van de regen en soms echte hoosbuien. Na het Sri lankaanse ontbijt hetzelfde als de lunch en diner in hun land dus gewoon weer een soort rijst/mie tafel met al zijn currie en kip. Andere keren hadden we westers ontbeten maar dit was weer een maaltijd op zich. Met een tuktuk naar het meer/tank gebracht en wij lekker lopen en hij achter ons aan rijden zodat als onze voetjes moe waren we zo in konden stappen. Erg koloniaals vonden we dat maar ons Srilankaans is niet zo best en zijn Engels liet te wensen over.
Daarna op naar de flappentap automaat en daarna naar de markt.
Weer heerlijk om te zien hoe het eraan toe gaat en wat groente gekocht voor vanavond want de kok weet het nog niet maar ik wil eens lekker veel groenten eten met al hun currie. Dat we zelf onze groenten meenamen keken ze erg van op maar we krijgen een surprise maaltijd vanavond . De namiddag heerlijk rondgehangen en geprobeerd te lezen. Maar de apen waren ondeugend en te leuk om te kijken. En moeder Alida, ik heb wat van je pinda's die je had gegeven gevoerd dat vonden ze erg lekker. Natuurlijk het zout eraf gewassen.
Nu douchen en naar onze verrassings dish.
Xxxxxxx

• 25 Januari 2017 - 15:22

Irene:

Hee lieve vrienden,

Wat klinkt dat allemaal mooi en lekker, het water loopt ons uit de mond. Wij denken terug aan het diner dat Irene in Suriname voor ons maakte, wat zijn we toch allemaal verwende mensen en wat hebben wij het toch goed. Vanmorgen hebben wij een dag in het atlas gebergte besproken naar de watervallen en de Berbers. Tickets zijn geprint en voor ons gaat het nu ok opschieten. Ook wij kijken uit naar de markt met al zijn geuren en kleuren in Marrakech. Wij wensen jullie een heerlijk diner en kijken uit naar de foto's. P.s. vandaag weer een koude oosten wind hier dus geniet van die heerlijke temperatuur daar.
    Dikke knuffel van ons.
    Nog een p.s je Aida gisteren gezien , gaat allemaal prima, heerlijke meid.

• 25 Januari 2017 - 17:55

Ria Stolk:

Wat had je weer een mooie verhaal Monique. Echt het toppunt van decadentie wat jullie soms meemaken.
    Maar goed, als hij ze maar betaald vinden zij alles best vermoed ik.
    Ben benieuwd hoe jullie maaltijd was die avond, laat het ons nog even weten.
    lieve groet,
    Ria

• 25 Januari 2017 - 21:41

Viola:

Haai lieve mam en daddyboy,

Door mijn weekend weg had ik nog wat in te halen. Wat een leuke verhalen weer!
    Zo kan ik toch een beetje meegenieten van jullie heerlijke vakantie hihi :)
    Hele mooie en leuke foto's ook!
    Hoe was jullie verrassings dish met alle heerlijke groente?
    Ik heb jullie gemaild betreft de taxatie van de Stille putten!!

Heel veel liefs xxxx

• 27 Januari 2017 - 15:06

Irene:

Hallo lieve Monique en Jan,

Van de week naar een programma gekeken van de gevaarlijkste wegen van de wereld en dat was in Sri lanka. Erg leuk dat jullie daar nu zijn en wij veel beelden van de natuur, bergen rijst en theevelden en natuurlijk alle beelden en tempels konden zien. Toch een beetje bij jullie! Wij gaan morgenavond op pad en hebben natuurlijk heel veel zin in onze dagen Marokko. Het weer ziet er goed uit dus gaan we genieten van markten, paleizen en hebben we een fietstocht met kookworkshop en een dag naar het Atlas gebergte met een prive gids. Wij zullen ook proberen om jullie op de hoogte te houden.
    Zijn erg benieuwd naar het zelf gekochte groentepakket en wat ze daar va gemaakt hadden.
    Liefs,
    Martin en Irene.

• 28 Januari 2017 - 15:33

Oom Jan:

Beste Globetrotters,

• 28 Januari 2017 - 15:40

Oom Jan:

Beste Globetrotters,
    Goed te horen dat het goed gaat en laten we wel wezen wij hollanders zijn niet bang
    van een beetje water.Maar het is wel jammer met de zon is alles wat vrolijker.
    Volg jullie reis met de landkaart naast de laptop.
    Nog vel plezier.
    groetjes