Baby olifantjes - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu Baby olifantjes - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu

Baby olifantjes

Blijf op de hoogte en volg JanMonique

05 Februari 2017 | Sri Lanka, Ella

Vrijdag 3-2
Op naar de zuidkust onderweg het olifanten weeshuis bezocht. Met wel 40 jonge olifanten weesjes. Maar waarom zoveel.
Volgens Udaya staat er een paar keer per week in de krant dat er weer een olifant is aangereden of dood geschoten. En dat omdat hun leefgebied als maar kleiner wordt en ze bij de boeren onbezoedeld gaan en dat is niet uit luxe.
Ook wordt de moeder vaak gedood omdat haar jong wel 30.000 euro waard is , vorige week waren er 2 olifanten koeien doodgeschoten en hadden ze de babyolifanten meegenomen maar ze werden zo door de politie achterna gezeten dat ze de baby olifantjes bij de tempel hebben achtergelaten. De stropers zouden nog steeds voortvluchtig zijn.
Daarna door de stad Matara gecrost waar Nederlandse overblijfselen zoals een muur, een gereformeerde kerk met nog steeds een brandende kerstboom misschien blijft hij wel staan. En daarna naar het toeristen plaatsje Mirissa om lekker van de ondergaande zon te genieten heerlijk romantisch gegeten om vervolgens niet meer de weg naar ons guesthouse te weten en iedere keer weer een verkeerd straatje te pakken. Gelukkig had ik foto's gemaakt en die aan een tuktuk laten zien maar die reed ook een paar keer verkeerd maar hier en daar gevraagd kwamen we op de plek van bestemming. Vroeg naar bed want morgen Whale Watching dus vroeg op.

  • 05 Februari 2017 - 16:32

    Ria Stolk:

    Ik had eerst je verhaal over de walvissen gelezen, maar dat was al een dag verder dan het verhaal wat ik nu lees over die olifantjes.
    Is dat het weeshuis wat al een paar keer op tv is geweest? Die mensen doe zulk goed werk. Echt heel bijzonder vindt ik dat. En dat jullie daar op die plek geweest zijn. Echt hoor Monique, nu ben ik toch wel een beetje jaloers, moet ik eerlijk bekennen. Dat je dat in het echt gezien hebt.
    Dat gestroop van die olifanten ouders is toch verschrikkelijk, echt hoor.

    Ik begrijp best dat die mensen hun geld willen verdienen, maar niet op deze manier.

    En weer een overblijfsel van een Nederlands gebouw en natuurlijk een kerk!!!

    Dat verhaal van je huisje niet meer terug kunnen vinden moest ik wel een beetje om lachen hoor. Dat zou net iets voor mij zijn zoiets. Ik raak altijd de weg kwijt.
    Maar wel een beetje jammer na zo'n romantische etentje.
    Hoewel ik denk dat je uiteindelijk blij was dat je weer bij je huisje was.
    lieve groet,
    Riaxxxxx
JanMonique

Actief sinds 07 Jan. 2017
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 7016

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 31 December 2017

Sri Lanka

Landen bezocht: