Treinreis en natuurlijke tolweg - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu Treinreis en natuurlijke tolweg - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu

Treinreis en natuurlijke tolweg

Blijf op de hoogte en volg JanMonique

03 Februari 2017 | Sri Lanka, Ella

Woensdag 1-2
Vandaag gaan we een treinreis maken van 2,5 uur door de bergen en zijn thee plantages. Kaartjes gekocht derde klas voor 60 Rupi ongeveer 30 cent maar dan moet je wel snel en slim zijn anders is het 2.5 uur staan. Udaya gaat mee en kent natuurlijk als geen ander de klappen van de zweep. Dus door het raam alvast een bank reserveerd door zijn trui er breed op te gooien en tegen de jongen die er al zat te zeggen bewaak die trui. Ik voor het raam staan en ook mijn tas weliswaar nog vasthoudend ook op de bank gezet. En de mannen naar binnen dringen en jawel wij zaten om onze plek ook niet meer af te staan want achteraf door werkzaamheden bleek de reis 4.5 uur te duren. Waar ik qua blaas ook niet op gerekend had. In de trein was volgens Udaya echt geen optie zo vies moet die zijn geweest. Dan maar op een stationnetje waar we uiteindelijk een half uur stil stonden. Details vertel ik niet maar kon met lege blaas weer verder naar Ella. Dit is een soort tussen station voor een heleboel toeristische plekken . Een schattig dorpje echt ingericht met voor de toerist leuke tentje dus heerlijk Europees gegeten. SriLanka eten is heerlijk maar af en toe!!
Daarna door naar Yala Natural Park onderweg inkopen gedaan omdat we een weg langs twee parken zouden nemen waar een oud mannetjes olifant op de weg staat en je alleen doorlaat als je wat te eten geeft. Gaaf om te zien hoe slim en hem twee watermeloenen gegeven. Die hij rustig door het raam aanpakte, niet te vergeten dat het een echte wilde olifant is dus er staan ook foto's met waarschuwingsborden langs de weg dat zo ook een koekblikje van je auto kunnen maken als je ze pest. Wij mochten ieder geval door maar wat we niet wisten is dat er een stuk verder een ander mannetje het systeem ook door had en ook de weg blokkeerde. Gelukkig had Udaya nog twee bananen in zijn dashboard kastje die hij bij ze andere stukken fruit in zijn slurf bij pakte. Na een vermoeiende enerverend dagje bij een mooi hotel aangekomen waar we twee dagen blijven.
Morgen starten we de dag met relaxen bij het zwembad en dan op safari.
Xxxxx
JanMonique