Kandy en zijn vliegende honden - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu Kandy en zijn vliegende honden - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu

Kandy en zijn vliegende honden

Blijf op de hoogte en volg JanMonique

28 Januari 2017 | Sri Lanka, Kandy

We zitten nu even op het terras bij te komen van weer een heerlijke dag met zon en regen.
Eerst vanmorgen naar de botanische tuinen geweest van wel 10 keer of meer het Wilhelmina park. Met een pracht aan bloemen, bomen en vogels. Maar het meest bijzondere waren de vliegende honden wel. Met wel 1000 in de bomen met een hoop lawaai en een bijzondere geur. Je ziet ze af en toe van de ene naar de andere boom vliegen. Ze zijn ongevaarlijk want ze eten alleen maar fruit. In het park een lunch gehad en daar was die ineens weer, de regen en een behoorlijke hoosbui weer. Dus schuilen in de overdekte orchideeën tuin.
Daarna naar de edelsteen winkel waar we te zien kregen hoe ze de stenen uit de grond worden gehaald en daarna bewerkt .Interessant .

Als afsluiter van de dag naar Kandy dansers gekeken die in juli/augustus met honderden in een stoet rondlopen en dansen. Ze beelden dan een heel verhaal uit. De muziek erbij is erg schel en eentonig. Daarna liepen een paar dansers over vuur met hun blote voeten zonder te verblikken of verblozen. Ik moet er denken om het na te doen. Lijkt me erg ongezond.
Daarna op naar The Pub een trendy bar restaurant met muziek uit onze tiener jaren . Lekker zitten bieren en een kipsate gegeten.

Nu lekker douchen en slapen met het geluid van allerlei krekeltjes en af en toe een blaffende hond.
Welterusten xxxxxx

• 28 Januari 2017 - 20:58

Aida:

Aaah wat klinkt dat allemaal fijn! Heb je al smokkelwaar gevonden voor thuis mam?

• 29 Januari 2017 - 15:40

Viola:

Hoihoi, klinkt weer suuper allemaal! De kuddes olifanten lijkt me heel gaaf om te zien. En vliegende honden, als in vleermuizen? Leuk.
    Hopelijk voor jullie nu ook wat minder regen, dan is het helemaal top!

Hier zit het weekend er alweer bijna op! Nog even relaxen vandaag, en dan morgen t/m donderdag weer aan de bak!

Liefs xxxx

• 29 Januari 2017 - 16:49

Ria Stolk:

Wat een mooie verhaal weer. Het lijkt me heel bijzonder die botanische tuin. In Delft en Leiden heb je ook mooie botanische tuinen, maar vast niet zo mooi en groot als wat jullie hebben gezien.
    En regen.........ach, die regen is toch anders dan thuis. Minder erg toch???
    Goed voor de natuur al dat water, dan blijft alles mooi groen, en het word toch ook altijd wel weer droog.
    lieve groet,
    Ria

• 29 Januari 2017 - 19:00

Irene:

Hallo lieve vrienden, nu van ons een mail uit het mooie Marokko waar wij vanmiddag zijn aangekomen in het levendige Marakesch. Wat een leuke verhalen krijgen we van jullie te lezen en door middel van de foto's te zien. Echt heel mooi allemaal. Wij hebben erg gelachen om Monique in het tonnetje(sauna) en kunnen ons helemaal voorstellen dat je hebt genoten. Wij zijn vanmiddag heerlijk op pad geweest in de smalle straatjes van Marakesch en hebben genoten van de kleurige en geurige wereld van de Marokanen. Het is hier prachtig en de mensen zijn heel erg vriendelijk, niets is hun te veel. Wij slapen in een Riad met maar 5 kamers en hebben de hele beneden verdieping tot onze beschikking, samen met een zwembadje en een prachtige binnenplaats. Als we door het donkere steegje naar buiten gaan staan we midden in de Medina. Echt een prachtig kado van onze drie kinderen. Je kunt je voorstellen dat we intens genieten. Over een goed uur gaan we aan tafel, er wordt speciaal voor ons gekookt , natuurlijk lam met allerlei verse groenten. Dat wordt smullen. En gelukkig hebben ze speciaal voor ons wijn gehaald, normaal doen ze dat niet maar achter gesloten deuren voor ons speciaal gekocht. Wij hadden er geen probleem mee gehad om thee te drinken hoor

• 30 Januari 2017 - 16:06

Astrid:

Lieve Monique en Jan,
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie, afgezien van de regen en muggen. Zijn ze nog steeds aanwezig? Dat je dat durft Monique met 2 vreemde mannen ergens naar toe te gaan om je te laten masseren. Maar jij bent zo stoer met alles en Jan is het al gewend om zich niet druk te maken
JanMonique

Actief sinds 07 Jan. 2017