Safari - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu

Safari

Blijf op de hoogte en volg JanMonique

28 Januari 2017 | Sri Lanka, Habarana

Eventjes van het internet afgeweest en waarbenjij.nu is van het net wegens werkzaamheden. Bij ons was het voornamelijk vanwege de regen maar vanmorgen, zat. 28-1, wakker geworden met een stralende zon. Even een terug blik.
Dond. naar een heel oud tempelcomplex geweest. Polonnaruwa, een omstreden hoofdstad uit de 11e eeuw met veel boeddhistische klooster en tempels maar restanten van paleizen. Voor toen erg groot 6 km. lange verdedigingsmuren .

En safari in het Minneriya National Park waar een paar kuddes van zo'n 30 tot wel 80 olifanten lopen. Wij hebben er twee kuddes gezien en is heerlijk hoe vredig ze allemaal allemaal staan te grazen. Wij hebben geluk gehad wat er kwamen weer onwijs vette regenwolken en soms met onweer aan dan vluchten ze snel het bos in bang dat de bliksem hen treft. In het park ligt een groot meer en daarom heen heel veel verschillende vogels onder andere pauwen. Heel mooi allemaal.

Vrijdag we gaan weer opbreken en richting Kandy. Het hoost weer dus berg heilige berg Sigiriya bekijken we vanuit de auto en dan ziet het er als een kolossale, troosteloze steen uit terwijl er weer een hele geschiedenis ligt, zie info internet voor de geïnteresseerde. De hout fabriek en medicinale kruidentuin bekeken erg interessant. En dan op naar de gouden tempel in Matale die hoog ligt en heel veel mooie muurschilderingen en Boeddha's in allerlei soorten.
Onderweg de grootste hindoe tempel van wel 30 meter hoog en honderden beelden in de toren in april is hier een groots feest en nu waren ze zoals bij ons met karnaval al de draagbaren aan het oplappen en opschilderen. Een hele bijzondere tempel .
Nu zijn we 2 dagen in Kandy bij de schoonzus van onze chauffeur Sandun die volgens mij het goed geboerd hebben. We rijden met een super de luxe auto Toyota waar die erg zuinig op is dus voorzichtig en rustig rijd en dat bevalt mij best en het soms krioelende verkeer. De B&B is heel lux en mooi uitzicht.

• 29 Januari 2017 - 16:55

Ria Stolk:

Wat bijzonder die kuddes olifanten en wat een slimme beesten, om te gaan schuilen als het gaat onweren.

Oh, maar dat is ook wel apart om bij de schoonzus van de chauffeur te slapen, dat is toch weer eens wat anders dan een hotel of je eigen huisje.
JanMonique

Actief sinds 07 Jan. 2017