De sauna!! - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu De sauna!! - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu

De sauna!!

Blijf op de hoogte en volg JanMonique

24 Januari 2017 | Sri Lanka, Habarana

24-1 Deze dag gaan we weer. het heeft de hele nacht had geregend dus geen safari. Voor de mensen in Sri Lanka geweldig want deze tropische regenval had 3 maanden geleden al moeten vallen. En de tanks ( gereservaars ) werden erg leeg, er was op sommige plekken nog maar 40% water dus bijna op rantsoen.
Op zich hebben wij er niet zo heel veel last van omdat de meeste regen toch s'avonds valt, nu dus.
Overdag op weg naar Habarana zijn we naar een tempel geweest met een Boeddha van 15 meter hoog uit een rots gehakt. Met de plooien van zijn robe helemaal uitgehakt. Onder de elleboog van zijn rechterarm lijkt een gezwel maar dat is een grote bijen kolonie. Die halen ze niet weg uit respect voor de natuur.
Van de chief monnik mochten we een paar weken blijven om te mediteren . Zag hij aan ons dat we dat nodig hadden ???

Jan bij ons nieuwe onderkomen gedropt en ik met de boys!!! Naar een spa ergens van de weg af, had het zelf nooit gevonden maar daar hebben we Udaya voor. Eerst met de arts/eigenaar stevig onderhandeld over de prijs, Hollandse prijzen, en besloten om een full massage en shirodhara te ondergaan. Shirodhara is het opgieten van olie over de hoofdhuid met een slingerende soort kan/gieter. Als extra toetje in een soort stoomkist op een bed van bladeren en onderwel masseerde mijn masseur mijn hoofd nog een keer. Was een heerlijke en relaxte 2 uurtje en het smaakte naar meer. Ondertussen mijn boys maar wachten tot ik eindelijk klaar was om weer naar Jan teruggebracht te worden.

Morgen regent het ook nog dus een dagje tussen de buien door lopen en lekker lezen. We moeten hier onze deur wel dicht houden anders zit er zo een aap in de kamer of een olifant maar dan moeten we echt wegwezen volgens Udaya kunnen ze als ze naar de mensen toe komen echt gevaarlijk zijn.
Liefs uit Sri Lanka

• 24 Januari 2017 - 15:58

Steef:

Krijgen we nog een beschrijving van de boys? Nog beter, foto's, haha

• 24 Januari 2017 - 18:18

Ria Stolk:

Wat een prachtig verhaal weer Monique!!
    Voor ons mooi dat het regent bij jullie, want nu kregen we een super lang verhaal van jullie belevenissen. Die Spa Monique..............die zie ik ook wel zitten. Volgens mij was dat top en weer eens heel anders dan hier in Nederland toch???
    En doe maar stoer zeg, jij en je boy's arme jongens en maar wachten op jou....
    Wel lachen hoor, wat een luxe meid.
    Geweldig.
    Geniet er van.
    groetjes Ria

• 24 Januari 2017 - 18:34

Marlies:

In ieder geval, ondanks de regen, veel te zien en te beleven. Die Sauna klonk erg lekker.
    Nog veel plezier

• 24 Januari 2017 - 19:55

Mariska:

Zo dat zijn nog eens avonturen. Niets mis met drie weken mediteren, toch? Lekker Zen terugkomen. Lieve schatten, geniet met volle teugen. Heerlijk.
JanMonique

Actief sinds 07 Jan. 2017