De 22 en 23 januari - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu De 22 en 23 januari - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van JanMonique - WaarBenJij.nu

De 22 en 23 januari

Blijf op de hoogte en volg JanMonique

22 Januari 2017 | Sri Lanka, Anuradhapura

Gisteren eerst s'morgens weer met de tuktuk naar het fort. Daar moesten we wel een kwartier wachten tot er een militair kwam die ons mocht begeleiden want het is nu militaire gebied. Dus geen foto's maken. Behalve 2 waar niemand het zag en deze koste wel een paar Rupi. Daarna snel terug om een wandeling over het strand van 3 uur te maken. 's Avonds een gezellige barbecue met muziek van een personeels lid en een Zweedse gast, die mee gaat doen aan de voorrondes van het songfestival .
Super goed dus. En erg gezellig.

Vanmorgen opgehaald door Udaya met chauffeur , een vriend van Gerard en hij gaat ons de komende tijd alles laten zien. Ik wilde graag naar het Wilpattu park maar hij heeft me ervan overtuigd dat er door de tamil oorlog weinig grote dieren meer zitten en als ze er al zitten, zijn ze bang voor mensen en houden zich schuil. Daarbij komt dat het park duur is. Dus op naar Anuradhapura, de vroegere hoofdstad . Het is een pelgrim oord voor boeddhistische monniken . Dus op naar de eerste tempel de Isurumuniya-tempel met veel beeltenissen van de Verlichte.
Nu ons reisprogramma bespreken en lekker aan de curries.
Xxxxxx
JanMonique